Scena fabularna w jednym ujęciu
Środa, 14:00 | Studio | Dostępne 4 miejsca

Zapisz się!

Długie ujęcie wymaga dokładnie zaplanowanego ruchu aktora i kamery. Związek tych dwóch elementów (aktor i kamera) jest podstawowy przy konstruowaniu długiego ujęcia. Relacja ta może układać się na cztery sposoby:

-„za ruchem” praca kamery jest podporządkowana ruchom aktora

-„za znaczeniami” kamera zachowuje się samodzielnie i jej ruch, panoramy, rytm wyznaczają: albo treść sceny, albo znaczenia, albo emocje postaci 

-kamera „autonomiczna” porusza się mechanicznie, swoim własnym rytmem, ignoruje ruch i emocje aktora, ignoruje znaczenia.

-kamera „statyczna”, stoi na statywie, inscenizacja najczęściej głębinowa, opiera się na montażu wewnątrzkadrowym.

 

W warsztatach zaangażowani zostaną: operatorzy, oświetlacze, dwójka aktorów (ona i on), statysta, sprzęt filmowy, dekoracje, rekwizyty

Robert Gliński