Scena fabularna w jednym ujęciu
Środa, 14:00 | Studio | Dostępne 4 miejsca
Długie ujęcie wymaga dokładnie zaplanowanego ruchu aktora i kamery. Związek tych dwóch elementów (aktor i kamera) jest podstawowy przy konstruowaniu długiego ujęcia. Relacja ta może układać się na cztery sposoby:
-„za ruchem” praca kamery jest podporządkowana ruchom aktora
-„za znaczeniami” kamera zachowuje się samodzielnie i jej ruch, panoramy, rytm wyznaczają: albo treść sceny, albo znaczenia, albo emocje postaci
-kamera „autonomiczna” porusza się mechanicznie, swoim własnym rytmem, ignoruje ruch i emocje aktora, ignoruje znaczenia.
-kamera „statyczna”, stoi na statywie, inscenizacja najczęściej głębinowa, opiera się na montażu wewnątrzkadrowym.
W warsztatach zaangażowani zostaną: operatorzy, oświetlacze, dwójka aktorów (ona i on), statysta, sprzęt filmowy, dekoracje, rekwizyty